اگر تحقیقات بازار استاندارد باشد ( امکان سنجش ضریب خطا و سطح اطمینان وجود داشته باشد ) مدیران بازاریابی و فروش شرکت ها به راحتی می توانند با اطمینان کامل کمپین و برنامه های بازاریابی خود را ارائه نمایند. در نظر داشته باشید که با توجه به فرهنگ ایرانیان و بالا بودن هوش هیجانی (EQ) در جامعه و همچنین تنوع فرهنگی و قومی در کشور نمی توان تنها به یک روش تحقیقات بازار استناد نمود و باید با توجه به ماهیت محصول (کالای صنعتی ، کالای مصرفی و خدمات) و همچنین ابعاد شرکت ( اندازه شرکت و استراتژی ها و پتانسیل ها ) یک برنامه کامل جهت انجام تحقیقات بازاریابی تهیه نمود. انجام شناسایی بهترین روش های تحقیقات بازار برای شرکت ها و همچنین عملیاتی نمودن این تحقیقات در دپارتمان تحقیقات بازار در پارک بازاریابی ایران طی چندین سال گذشته در بیش از 120 بازار تاکنون اجرایی گردیده است.