1- هدف
احتمالا یکی از مهمترین گامها که معمولا نادیده گرفته می شود تعریف مخاطبین می باشد. چه کسانی را شما قصد دارید جذب نمایید؟ دقت و تمرکز شما باید به فرد که برای شما هدف می باشد . به خاطر داشته باشید که شما در حال صحبت با یک فرد هستید مه یک شرکت که از خدمات شما بهره مند شود با این دیدگاه شما نتایج بهتری دست می یابید. برای در نظر گرفتن نقش سن شما باید در نظر داشته باشید خدمات شما مناسب برای چه گروه سنی می باشد.
2- فهرست
هنگاهی که شما اهداف خود را تعریف نمودید نیاز به شناسایی مجموعه ازاطلاعات تماس برای سازمانهایی است که باید به صورت لیست تهیه نمایید. شما خودتان بهتر متوجه هستید برای مثال لیست فروشندگان، جمع آوری این لیست از منابع مختلف و یا از خود مشتریان. افرادی که شما در حال حاضر با آنها رابطه دارید ممکن است خیلی دقیق تر از یک غریبه پیام شما را خوانده و به آن پاسخ دهند.
تعداد منابع و اختلاف کیفیت برای لیست تماس به پیچیدگی مجوزهای مایکروسافت است. اجازه ندهید که شما ا سر در گم کند بر تعاریف خود تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید سازمانهای حرفه ای و نشریات می تواند منبع خوبی از تهیه و یا اجراه این لیست ها باشد. راحت ترین راه برای پیدا کردن این لیست مراجعه به سایت خدمات مایکروسافت می باشد.
به خاطر داشته باشید که شما قصد برقراری ارتباط با این مخاطبین را دارید. شما باید طوری برنامه ریزی کنید که رابطه ای طولانی با آنها برقرار نمایید. و در آخر تهیه لیستی شخصی از اجاره آن بهتر است اما در ه صورت شما مختارید به انجام آنچه تمایل دارید.
3-ارزش گزاری
برای گرفتن حق پیام، شما باید مخاصبین هدف را شناسایی نمایید باید دقیق بدانید مشکلاتی که با آنها مواجه هستید چیست و چگونه می توانید با آنها مواجه شوید. آنچه که ارزش می تواند به شما برای ارائه بهتر و یا حل مشکل کمک کند را بررسی نمایید . بدون استفاده از اصطلاحات خاص به آنها بگویید . آن را با بررسی چشم انداز واقعی در یک سازمان بررسی نمایید.
4-پیشنهاد (فراخوان)
مکالمه را تا پیش از اتمام پیشنهادی برای مخاطب جذابیت دارد پایان ندهید. فراهوان کمک می کند به شما در شناسایی جنبه هایی که مورد توجه قرار می گیرد. هیچکدام از افراد داخل لیست قصد خرید ندارند، درصد کمی از آنها پیام را مطالعه کردند و درصد کمتری جذب آن شدند. سعی کند اطلاعات کلی تری به آنها بدهید. مطالعات موردی ، مقالات سفید، کلیپ ، رایاهمایی یا وبینارمی تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطب خاص شما قرار دهد.
5-روش تحویل پروژه
چگونه می خواهید پیام را به مخاطب خاص خود منتقل کنید؟ در اینجا راه درست یا غلطی وجود ندارد و گاهی استفاده از بیش از یک متد بسیار مناسب تر است (معمولا اشاره بر بازاریابی چندگانه دارد) به خاطر داشته باشید افراد گوناگون به روشهای گوناگون پاسخ می دهند یا به بیان ساده تر برای هر مخاطب باید روشی خاص در نظر گرفت که می تواند شامل ایمیل، پست حلزونی، تبلیغات در وب ویا حتی ارائه لینک در سازمان های حرفه ای و یا روشهای سنتی تر فکر کرد.
6- پیگیری:
کمپین ها تنها از طریق پیگیری به خوبی که شما انتظار دارید می رسد. درست در مورد خود شما هم به همین گونه است در روزها صدها پیام دریافت می نماید که تا حد زیادی ذهن شما را مشغول می کند و شما با آنها مذاکره می کنید تا زمانی که خرید خود را کامل انجام دهید. اغلب شرکا منبعی برای تست پیام ، پیگیری مسیر و اخذ گزارش ندارند و شما باید برای بیشترین نتیجه گیری تست و آنالیز نمایید. احتمالا موارد زیادی موجود است که شما موظف به انجام آن هستید. بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که شما به گونه ای عمل نمایید که بازاریابی شما به سمت بهترین هدایت شود.